Αλμυρά

Γαριδοπίλαφο

Ένα νόστιμο νηστίσιμο φαγητό που στέκει άνετα και σε εκτός νηστείας περιόδους. Έτσι το τιμούν νηστεύοντες και μη νηστεύοντες και δεν χρειαζόμαστε διπλά μαγειρέματα. Οι γαρίδες είναι ένα θαλασσινό που ενοχοποιείται για αύξηση της χοληστερίνης (κάπου έχω διαβάσει ότι είναι το τρίτο σε χοληστερίνη θαλασσινό), για αλλεργικές αντιδράσεις και διάφορα άλλα δεινά. Για όσους όμως επιτρέπεται η κατανάλωσή τους, αποτελούν ένα από τα πιο αγαπημένα θαλασσινά. Εξάλλου είναι μια πολύ καλή πρωτεΐνης για όσους νηστεύουν και έχουν πολύ λίγες θερμίδες  (150 / 100γραμ.).  Περιέχουν νιασίνη, σελήνιο (ισχυρό αντιοξειδωτικό) , βιταμίνες  Β12 και D , ωφέλιμα λιπαρά ω-3 και ω-6, ψευδάργυρο, μαγνήσιο και άλλα ιχνοστοιχεία. Συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού, και του νευρικού συστήματος και στην υγεία του δέρματος και των ματιών.
Για το συγκεκριμένο φαγάκι δεν χρειάζονται γαρίδες μεγάλου μεγέθους αλλά μικρούλες. Έτσι μπορούμε να πούμε ότι εκτός από νόστιμο είναι και οικονομικό.Οι μικρές δεν είναι ακριβές. Αν πάρουμε ένα κιλό (οι φρέσκιες δεν έχουν όλες το ίδιο μέγεθος συνήθως) διαλέγουμε τις μεγαλύτερες για σαχανάκι και τις υπόλοιπες τις αξιοποιούμε σε ένα χορταστικό πιλάφι με γαρίδες.

Παρατηρήσεις

1) Το γαριδοπίλαφο μπορεί να γίνει και με κατεψυγμένες γαρίδες . Προτιμώ τον παραπάνω τρόπο για το γαριδοπίλαφο, όταν οι γαρίδες μου είναι ακαθάριστες γιατί το ρύζι νοστιμίζει όταν βράσει στο ζουμί τους.Οι καθαρισμένες γαρίδες δεν αφήνουν νόστιμο ζουμί.

2) Στο γαριδοπίλαφο χρησιμοποιώ ρύζι καρολίνα ή νυχάκι ή μισό μισό. Βάζω αναλογία 2:1 δηλαδή 2 μέρη νερό 1 ρύζι, γιατί υπάρχει ήδη υγρό από τα υπόλοιπα υλικά (ντομάτα, κρασί κλπ). Αν χρειαστεί, προσθέτουμε ενδιάμεσα λίγο νεράκι, κατά προτίμηση ζεστό για να μη σταματήσει ο βρασμός.

3) Ο συνολικός χρόνος βρασμού των γαρίδων είναι 10-15 λεπτά. Δεν χρειάζονται παραπάνω γιατί σκληραίνουν.

4) Οι πληροφορίες για τη θρεπτική αξία των γαρίδων είναι από το περιοδικό Vita

Βρείτε μας: 

Facebook

Instagram

Youtube

Pinterest

 

Βαγγελιώ Κασσαπάκη

Η Βαγγελιώ, δημιουργός, υπεύθυνη για το βασικό περιεχόμενο και "ψυχή" του site, είναι μαθηματικός, πτυχιούχος της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ε.Α.Π. (Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό) με σεμινάρια και επιμορφώσεις στην "Κρητική Διατροφή" και στην τρέχουσα φάση καταρτιζόμενη στο πρόγραμμα "Γαστρονομικός Τουρισμός και Διεθνής Γαστρονομία" του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Μαγείρισσα με μεράκι και περιέργεια για τα παλιά και τα καινούρια εδέσματα, τα παλιά και τα καινούρια προϊόντα και υλικά που παράγει η Κρήτη αλλά και όλος ο κόσμος. Κυρίως και πάνω από όλα όπως λέει η ίδια, μητέρα και γιαγιά υπέροχων παιδιών και εγγονιών που ευτυχώς έχουν μάθει να εκτιμούν την καλή κουζίνα και τις σωστές πρώτες ύλες!

Σχετικές συνταγές

Διάφορες συνταγές