Vegan/vegetarian

Μαυρομάτικα φασολάκια σε φθινοπωρινή εκδοχή

Πάντα νόστιμα, πάντα υγιεινά!

Το ξέρατε ότι τα μαυρομάτικα φασολάκια εκτός από ιδιαίτερα νόστιμα, είναι από τις πιο υγιεινές ποικιλίες φασολιών; Επί πλέον δεν θέλουν μούλιασμα από την προηγούμενη, δεν έχουν παχιά φλούδα που να βαραίνει στο στομάχι και μπορούν να καταναλωθούν τόσο σε ζεστά όσο και σε κρύα πιάτα!

Επί πλέον, έχουν λιγότερες θερμίδες από τα άλλα φασόλια, περιέχουν μεγάλη ποσότητα πρωτεϊνών (μια μερίδα περιέχει πρωτεΐνη, όση περίπου μισή μπριτζόλα) και βιταμίνης Β1 και πολλοί διατροφολόγοι τα κατατάσσουν στις υπερτροφές. Καρδιά, μάτια, μνήμη, και γενικά φυσική κατάσταση ωφελούνται λένε από την κατανάλωσή τους ενώ οι θερμίδες τους είναι λίγες οπότε συστήνονται και για διαιτολόγια αδυνατίσματος.

Ο ιδανικός τρόπος μαγειρέματος των μαυρομάτικων φασολιών για μας εδώ στην Κρήτη είναι ο συνδυασμός τους με μάραθα, γιαχνί και όχι σούπα. Τα μάραθα πολλές φορές (τις περισσότερες) χρησιμοποιούνται σκέτα, αλλά συνδυάζονται και με γούλα (σέσκουλα), σπανάκι ή άλλα γιαχνερά χόρτα.

Πού να τα βρει κανείς όμως αυτά τα χορταράκια καλοκαιριάτικα; Ακόμη και οι προμήθειες της κατάψυξης έχουν τελειώσει πια! Ακόμη κι αν έχει ξεμείνει κανένα σακουλάκι μάλλον σε χορτόπιτες θα προτιμήσουμε να το χρησιμοποιήσουμε παρά στα φασολάκια. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα φάμε μαυρομάτικα όλο το καλοκαίρι και το Φθινόπωρο! Τα μαυρομάτικα είναι όσπριο παντός καιρού!

Γίνονται τόσο νόστιμα και με άλλα μυριστικά και λαχανικά που δεν υπάρχει λόγος να μην τα μαγειρέψουμε και όλο το καλοκαίρι και τώρα! Εμείς τα φτιάξαμε 2-3 φορές όλο το καλοκαίρι αφού σε όλα σχεδόν τα βδομαδιάτικα μενού μας θέλουμε κάποιο όσπριο, και τα απολαύσαμε με διάφορους συνδυασμούς. Οι μικρές εγγονούλες μου μάλιστα δήλωσαν ότι τους άρεσαν καλύτερα από τα κλασικά άσπρα φασολάκια (μπορεί να έφταιγε και η θάλασσα που είχε ανοίξει η όρεξή τους, πάντως τα τσάκισαν…θα μου πει η μαμά τους αν εξακολουθήσει η προτίμηση!).

Παρακάτω παραθέτω 2 τρόπους που συνηθίζουμε να μαγειρεύουμε τα μαυρομάτικα. Προσωπικά συνηθίζω πιο συχνά τον δεύτερο τρόπο. Έχουμε και λέμε λοιπόν, για 3- 4 κανονικά πιάτα (είναι αρκετά τα λαχανικά οπότε φτουρούν…).

Παρατηρήσεις

  • Αν περισσέψουν, δίνουν πεντανόστιμο φασουλόρυζο.
  • Προτιμώ στα μαυρομάτικα το μαϊντανό από το σέλινο. Τους ταιριάζει καλύτερα κατά τη γνώμη μας.
  • Πάντα βάζουμε τα όσπρια σε κρύο νερό για να τα μαγειρέψουμε, και προτιμάμε όσπρια νέας εσοδείας. Και πιο νόστιμα είναι και πιο γρήγορα βράζουν.
  • Κανονίζουμε τα υγρά της συνταγής ανάλογα αν τα θέλουμε σούπα ή πιο σταγνά, σαν γιαχνερά. Αυτή την εποχή εμείς δεν τα προτιμούμε ως σούπα, γι αυτό και το πιρούνι στις φωτογραφίες.
  • Αν χρησιμοποιούμε χύτρα ταχύτητας προτιμούμε τον δεύτερο τρόπο μαγειρέματος, δηλαδή μαγειρεύουμε τη σάλτσα χωριστά και προσθέτουμε τα μισοβρασμένα φασολάκια. Γίνονται πολύ νόστιμα!

Καλά να είστε, καλά να περνάτε!

Βρείτε μας: 

Facebook

Instagram

Youtube

Pinterest

Βαγγελιώ Κασσαπάκη

Η Βαγγελιώ, δημιουργός, υπεύθυνη για το βασικό περιεχόμενο και "ψυχή" του site, είναι μαθηματικός, πτυχιούχος της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ε.Α.Π. (Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό) με σεμινάρια και επιμορφώσεις στην "Κρητική Διατροφή" και στην τρέχουσα φάση καταρτιζόμενη στο πρόγραμμα "Γαστρονομικός Τουρισμός και Διεθνής Γαστρονομία" του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Μαγείρισσα με μεράκι και περιέργεια για τα παλιά και τα καινούρια εδέσματα, τα παλιά και τα καινούρια προϊόντα και υλικά που παράγει η Κρήτη αλλά και όλος ο κόσμος. Κυρίως και πάνω από όλα όπως λέει η ίδια, μητέρα και γιαγιά υπέροχων παιδιών και εγγονιών που ευτυχώς έχουν μάθει να εκτιμούν την καλή κουζίνα και τις σωστές πρώτες ύλες!

Σχετικές συνταγές

Διάφορες συνταγές