Ταραμοσαλάτα με αβοκάντο

Ή μήπως ντιπ με ταραμά και αβοκάντο;
 
 

Η ιδέα δεν ήταν δική μου. Μου την «ψιθύρισε» φίλη και συνάδελφος . Επειδή εμπιστεύομαι τις γευστικές της επιλογές  (έχει μητέρα μια από τις καλύτερες μαγείρισσες που ξέρω) ζήτησα λεπτομέρειες. Λεμόνι , μια στάξη λάδι
και ταραμά μου λέει. Κατ’ εκτίμηση οι ποσότητες.

 
 

Έτσι λοιπόν μετά την καταπληκτική ταραμοσαλάτα με αγκινάρες της Ξανθής, κι άλλο λαχανικό (ή μήπως
φρούτο;) μπαίνει στη λίστα των συνδυαζόμενων με τον ταραμά υλικών.

Είτε ταραμοσαλάτα με αβοκάντο την πείτε είτε ντιπ με αβοκάντο και ταραμά, δοκιμάστε αυτή την αλοιφή και προσαρμόστε τα υλικά της στα δικά σας γούστα. Είναι μια απροσδόκητα νόστιμη και εξαιρετικά υγιεινή εναλλακτική εκδοχή της κλασικής ταραμοσαλάτας  !

 
 

Αν κάποιοι αναρωτηθούν «μα πόσο κρητική είναι αυτή η συνταγή»
τους απαντώ προκαταβολικά ότι το αβοκάντο καλλιεργείται στην Κρήτη από το 1968
πειραματικά και  από το 1974 εμπορικά. Αρκετά χρόνια για να μπει στην κουζίνα μας δυναμικά . Ο κύριος όγκος της παραγωγής του στην Ελλάδα  προέρχεται από την Κρήτη και κυρίως από τα Χανιά.Από τα 4500
στρέμματα που καλλιεργούνταν στη χώρα μας τα 4400 ήταν στην Κρήτη (οι αριθμοί αφορούν το
2004, και συνεχώς η καλλιέργεια επεκτείνεται).

 
 

Όσοι λοιπόν έχουν αντίρρηση για το πόσο
κρητική είναι αυτή η συνταγή παρακαλώ να επανεξετάσουν και τη χρήση ντομάτας
και πατάτας (και πολλών άλλων συστατικών που σήμερα θεωρούνται εκ των ων ουκ
άνευ της κρητικής κουζίνας) στα πιάτα τους.
Άλλωστε είναι τόσο υγιεινό, που η χρήση του δεν αντίκειται πουθενά στους κανόνες της κρητικής
διατροφής.

 
 

Ακόρεστα λιπαρά, βιταμίνη Κ, φυλλικό οξύ, φυτικές ίνες είναι μόνο
λίγα από τα θρεπτικά συστατικά που κατατάσσουν αυτόν τον τροπικό καρπό στις πολύτιμες
τροφές. Παρόλο που έχει σχετικά πολλές θερμίδες, θεωρείται ότι ευνοεί το
αδυνάτισμα γι αυτό εντάσσεται σε δίαιτες αδυνατίσματος.  Δεν είναι λοιπόν τυχαίο
το γεγονός ότι η κατανάλωσή του αυξάνεται συνεχώς στις χώρες της Ευρώπης.

 
 
 
 
 
 

Ας δούμε λοιπόν την πρωτότυπη ταραμοσαλάτα με αβοκάντο. Το πιστεύετε ότι «έφυγε» πρώτη από την κλασική ταραμοσαλάτα

 
Υλικά:
 
2 καλά γεμάτες  κουταλιές ταραμά λευκό
2 μέτρια ώριμα αβοκάντο
3-4 κουταλιές ελαιόλαδο
Δύο λεμόνια (το χυμό)
1 μέτριο κρεμμύδι
 
Επί το έργον:
 
Στύβουμε τα λεμόνια. 
 
 
Βάζουμε τον ταραμά στο multi ή
σε blender με 2 κουταλιές λεμόνι , με το κρεμμύδι  κομμένο σε
κομμάτια και αλέθουμε μέχρι να γίνουν πολτός .
 
 
 Όταν έχει γίνει σχεδόν λείο το
μείγμα μας, καθαρίζουμε το αβοκάντο και το κόβουμε σε φετούλες. 
 
 
Τις προσθέτουμε
στο μείγμα του ταραμά και αλέθουμε. Ανοίγουμε το σκέπασμα και προσθέτουμε  2 κουταλιές από το ελαιόλαδο και λίγο λεμόνι
ακόμη. Ξανααλέθουμε. Ελέγχουμε τη γεύση  και
προσθέτουμε λίγο ακόμη λάδι και σταδιακά όσο λεμόνι μας αρέσει. Αφήνουμε για
λίγο στο ψυγείο και απολαμβάνουμε με φρεσκοψημένο ψωμάκι !
Παρατηρήσεις:
 
1)Επειδή το αβοκάντο μαυρίζει, το καθαρίζουμε την ώρα που θα
το προσθέσουμε στο μείγμα μας για να μη χαλάσει το χρώμα της σαλάτας μας. Το λεμόνι που έχουμε προσθέσει   στην σαλάτα  την  προστατεύει μετά  από την χρωματική αλλοίωση.
 
2)Εννοείται ότι δεν βάζουμε αλάτι. Ο ταραμάς είναι αρκετά αλμυρός. Επίσης –  κατά τη δική μου γνώμη –  δεν χρειάζεται περισσότερο
ελαιόλαδο γιατί  η βουτυράτη υφή του
αβοκάντο δίνει την λιπαρότητα που χρειάζεται. Έτσι δεν αυξάνονται και οι θερμίδες…
 
3)Ευχαριστώ πολύ  τη Μ. που μου είπε την ιδέα της! Τις  υπόλοιπες πληροφορίες μου τις πήρα από τα sites:
 
 
 

και τις φωτογραφίες από εδώ: 

 
Καλή εβδομάδα!

 
Print Friendly, PDF & Email