Δροσερό και ελαφρύ, ιδανικό ως επιδόρπιο!
Θα συμπλήρωνα στον τίτλο το πιασάρικο με «5 υλικά» γιατί τόσα είναι, αλλά έχω βαρεθεί να το βλέπω σε τίτλους και υποσχέθηκα στον εαυτό μου να το χρησιμοποιώ σπάνια παρόλο που δελεάζει για κλικ… Μέχρι σε μαρμελάδες το έχω δει ως μεγάλη επινόηση λες και έχουν περισσότερα οι συνταγές για τις παλιές καλές σπιτικές μαρμελάδες… Φρούτο, ζάχαρη και άντε λίγες σταγόνες λεμονιού. Τι πρωτότυπο αλήθεια!
Τέλος πάντων… Ό,τι θέλει ο καθένας μπορεί να λέει και ό,τι θέλει να δηλώνει κι αυτό βέβαια δεν αφορά μόνο τη γαστρονομία. Ας μην αρχίσω τις κακιούλες μου. Ας πάω στο γλυκό μου, που προέκυψε από εκκαθάριση ντουλαπιού επειδή δεν υπήρχε πρόβλεψη για μουσαφίρηδες ούτε προγραμματισμός για γλυκό την προηγούμενη Κυριακή και αυτοσχεδίασα με το βρισκούμενο…
Ε δεν είναι και καμιά τρομερή επινόηση, αλλά προέκυψε νόστιμο, ελαφρύ, και το εκθίασαν όσοι το δοκίμασαν. Θεώρησα λοιπόν καλό να το προτείνω για την γιορτή της επόμενης Κυριακής, για τη γιορτή της Μητέρας. Ιδανικό για αρχάριες και αρχάριους περι της ζαχαροπλαστικής για να το προσφέρουν στις μαμάδες του. Αλλά κι εμείς οι πιο μεγάλες μαμάδες να κεράσουμε τα παιδιά μας, να γλυκαθούμε κι εμείς μια γιορτινή μέρα, χωρίς να βάλουμε στη μέση ταψιά, φούρνους, κατσαρόλες και λοιπά χρειασίδια!
Ένα μιξεράκι του χεριού θέλουμε μόνο και λίγα σαβαγιάρ για τη βάση του. Η κρέμα είναι απλή, ελαφριά και παρόλο που προέκυψε εξ ανάγκης επειδή μόνο αυτά τα υλικά υπήρχαν στο σπίτι (απομεινάρια από τις πασχαλινές προμήθειες…), θα δοκιμαστεί και με άλλες βάσεις. Μας άρεσε πολύ!
Υλικά
12-14 σαβαγιάρ
200ml κρέμα γάλακτος 35% λιπαρά
200gr (μισό κουτί) καραμελωμένο γάλα του εμπορίου ή δικής μας παρασκευής
1 κούπα καφέ (δείτε παρατηρήσεις)
1-2 κουταλάκια κακάο για πασπάλισμα
Επί το έργον
Χτυπάμε την κρέμα σε σαντιγί με το μίξερ του χεριού και προσθέτουμε το καραμελωμένο γάλα. Συνεχίζουμε το χτύπημα να γίνει μια ομοιογενής κρέμα, και τη βάζουμε στο ψυγείο.
Μουσκεύουμε ελαφρά τα σαβαγιάρ στον καφέ και τα στρώνουμε σε ένα σκεύος 20Χ20 ως 22Χ22. Απλώνουμε πάνω την κρέμα και την στρώνουμε να γίνει ένα ισόπαχο στρώμα. Πασπαλίζουμε με κακάο και βάζουμε για 1-2 ώρες στο ψυγείο πριν να σερβίρουμε.
Παρατηρήσεις
- Εγώ έβαλα δυο δόσεις καφέ μηχανής σε ποσότητα lungo αλλά το ίδιο κατάλληλος είναι και ο στιγμιαίος καφές (0,5-1 κουταλάκι σε μια κούπα νερό).
- Εκ των υστέρων μετάνιωσα που δεν έβαλα ένα σφηνάκι λικέρ στον καφέ αφού έτσι κι αλλιώς ενήλικες θα έτρωγαν το γλυκό. Την επόμενη φορά…
- Θα είναι εξαιρετικό σερβιρισμένο και σε μπολάκια. Η κρέμα είναι αφράτη σαν μους.
- Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε όλο το γάλα, καλό είναι να βάλουμε 400-500ml κρέμα γάλακτος και να κάνουμε δυο στρώσεις στο γλυκό μας ή να διπλασιάσουμε τα μπισκότα και τις διαστέσεις του ταψιού. . Πάντως αν αυξήσουμε την ποσότητα του γάλακτος σε σχέση με την ποσότητα της κρέμας, θεωρώ πως θα γίνει πολύ γλυκό. Φυσικά, όλα είναι θέμα γούστου.










κυρια Βαγγελιώ φοβερή για τα σχόλια του γλυκου που αναρτήσατε, για πολλοστή φορά αληθινή κ αισθάνομαι πολύ τυχερή όχι μόνο για τα καλούδια που φτιάχνω, αλλά γιατί πιστεύω ότι είστε ξεχωριστή σύζυγος μάνα γιαγιά φίλη …….. να έχετε υγεία .
Να είστε καλά! Σας ευχαριστώ πολύ για το τόσο επαινετικό σχόλιο. Τα έχετε προσέξει κι εσείς αυτά τα υπερβολικά…