Σπιτικοί κύβοι λαχανικών

Στην κατάψυξή μας,  για να νοστιμίζουμε σούπες και λαδερά!
 
 
Θα μου πείτε πρώτη ανάρτηση του μήνα και κυριακάτικα δεν
βρέθηκε ένα γλυκό ένα κέρασμα τέλος πάντων έστω και αλμυρό; Κύβους θα αναρτήσεις στο blog; Ξέρω εξ ιδίων ότι οι
εργαζόμενες τέτοιες δουλειές τις κάνουν κυρίως τα Σαββατοκύριακα, και μιας κι
έφτιαξα κάμποσους χθες είπα σήμερα να βάλω τη συνταγή αφού έχω επιτέλους και τις
σχετικές φωτογραφίες. Τόσες φορές τους φτιάχνω και μόνο τώρα αξιώθηκα να
φωτογραφίσω!
 
 
Όταν στις συνταγές μου γράφω «κύβους λαχανικών» συνήθως
προσθέτω την έκφραση «κατά προτίμηση σπιτικούς» . Ε, γι αυτούς πρόκειται! Η
ποικιλία των λαχανικών ποικίλλει ανάλογα με την εποχή. Μερικά όμως είναι παντός
καιρού και απαραίτητα για την καλή γεύση , την συμπυκνωμένη καλή γεύση , που
χρειαζόμαστε στους κύβους μας. 
 
 
Το κρεμμύδι, το καρότο, το σέλινο και ο
μαϊντανός είναι απαραίτητα συστατικά. Από κει και πέρα μπορούμε να βάλουμε κολοκυθάκια
και πιπεριές, σπανάκι και γούλα (σέσκουλα) , μάραθα, πράσα και σελινόριζες και
ρίζες  φινόκιο,   την εποχή που υπάρχουν. 
 
 
Όλα αυτά δεμένα με
ελαιόλαδο , καλοαλατισμένα και αρωματισμένα με πιπέρι και λίγη δάφνη ίσως, μας δίνουν
ωραιότατους σπιτικούς κύβους για όπου τους χρειαζόμαστε. Η διατήρηση βέβαια
γίνεται στην κατάψυξη. Αυτή την εποχή έχουμε μεγάλη ποικιλία λαχανικών κατάλληλων για κύβους αφού δεν έχουν εξαφανιστεί ακόμη εντελώς τα καλοκαιρινά και έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετά χειμωνιάτικα λαχανικά. 
 
 
Υλικά:
 
Περίπου ένα κιλό λαχανικά εποχής (ζυγισμένα καθαρισμένα)
Από αυτά τα 300 γραμμάρια να είναι πράσινα ( γούλα, σπανάκι,
παντζαρόφυλλα , μαϊντανός,  , μάραθα και  σέλινο ανάλογα με  την εποχή) και τα υπόλοιπα λαχανικά με πιο
πλούσια σάρκα (πράσα, κρεμμύδια, καρότα , πιπεριές , κολοκυθάκια , φινόκιο ,
ανάλογα με την εποχή πάντα) .
½ κούπα ελαιόλαδο
2 κουταλιές αλάτι ημίχοντρο (κατά προτίμηση ) ή κοινό
2 φύλλα δάφνης αν μας αρέσει
Λίγο φρεσκοτριμμένο πιπέρι
 
Επί το έργον:
 
 
Καθαρίζουμε και πλένουμε πολύ καλά τα λαχανικά . 
 
 
Τα κόβουμε
σε μια κατσαρόλα σε μικρά κομματάκια και τα πασπαλίζουμε με το αλάτι. Τα περιχύνουμε
με το ελαιόλαδο και τόσο νερό ώστε να φαίνεται αλλά να μη τα καλύπτει εντελώς. 
 
 
Τα βάζουμε να βράσουν και μόλις αρχίσουν αν κοχλάζουν χαμηλώνουμε το μάτι (π.χ.
από το 9 στο 6). Αφήνουμε να βράζουν μέχρι να απορροφήσουν όλα τα υγρά και να
μαλακώσουν εντελώς.Τα δικά μου ήταν έτοιμα σε μια ώρα και 10 λεπτά.  
 
Μερικά μπορεί και να λιώσουν . Δεν μας πειράζει. 
 
 
 
Αφήνουμε
να κρυώσουν, τρίβουμε πάνω τους λίγο πιπέρι και τα πολτοποιούμε με το
ραβδομπλέντερ ή στο multi. 
 
 
Με ένα κουτάλι γεμίζουμε με τον (πεντανόστιμο) πουρέ, θήκες για παγάκια μεγάλου
μεγέθους (ιδανικές αυτές από σιλικόνη) . 
 
 
Τις σκεπάζουμε με μεμβράνη και  τις βάζουμε στην κατάψυξη. 
 
 
Όταν σφίξουν
μπορούμε να βγάλουμε τα παγάκια –κύβους από τις θήκες και να τα διατηρήσουμε
μέσα σε σακουλάκια κατάψυξης. Τα χρησιμοποιούμε χωρίς να τα ξεπαγώσουμε σε
σούπες, σε λαδερά, και όπου αλλού συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε κύβους
λαχανικών.
 
 
 
 
Παρατηρήσεις:
 
1)Η σύνθεση των δικών μου λαχανικών αυτή τη φορά ήταν: Για τις
πρασινάδες είχα γούλα (σέσκουλα) , παντζαρόφυλλα, σέλινο και μαϊντανό όλα μαζί
300 γραμμάρια  (ζυγισμένα καθαρισμένα).
Για τα υπόλοιπα είχα: 3 καρότα , 1 μεγάλο πράσο, 2 κρεμμύδια, 3 μέτριες
πιπεριές.Έφτιαξα 34 κύβους. 
 
2)Δεν το παρακάνουμε με τα αρωματικά. Δεν θέλουμε να
υπερισχύει στο φαγητό μας η γεύση του μαϊντανού ή του σέλινου.
 
3)Αποφεύγουμε τα λαχανικά που μυρίζουν έντονα όταν μείνουν
π.χ. κουνουπίδι, λάχανο, μπρόκολο.
 
4)Εγώ δεν βάζω πατάτα ή ντομάτα αλλά δεν θα ήμουν αρνητική
στη χρήση τους. Απλά συνήθως  στα
περισσότερα φαγητά που χρειάζονται αυτά τα δύο, μπαίνουν σε ποσότητα και όχι σε
κύβους!
 
5)Όταν χρησιμοποιούμε τους κύβους μας λαμβάνουμε υπόψη μας ότι
είναι αλμυρούτσικοι και κανονίζουμε ανάλογα το αλάτι στο φαγητό μας.
 
Καλό μήνα και καλή εβδομάδα!
 

 

 

Print Friendly, PDF & Email